POZOR, KNIHOVNA!
Termín realizace: říjen
Knihovnická lekce, která seznamuje s knihovnou, s tím, jak se v knihovně chovat, jak zacházet s knihami, jakými pravidly se v knihovně řidit. Součástí lekce je vyprávění příběhu z knihy „O myšce, která se nebála“ doplněné jednoduchými aktivitami s vyráběním.
Klíčové kompetence:
-
k učení, komunikativní, k řešení problémů, pracovní
Vzdělávací oblast:
-
jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět
ČLOVÍČKOVA DOBRODRUŽSTVÍ
Termín realizace: listopad
Podíváme se, jak to vypadalo v pravěku a jak žili pralidé. Pracujeme s knihou „Človíčkova dobrodružství“
Klíčové kompetence:
-
k učení, komunikativní, k řešení problémů
Vzdělávací oblast:
-
jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět
A JSOU TADY VÁNOCE
Termín realizace: prosinec
Povídání o Vánocích, vánočních zvycích, čtení příběhů s vánoční tématikou a zpívání koled.
Klíčové kompetence:
Vzdělávací oblast:
-
jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost
STRACH A EMOCE
Termín realizace: leden
Povídáme si o emocích a strach, pracujeme s knihami „Emil a emoce“, „Emil se stydí“, „Jako by tu někdo nevydal ani hlásku“, „Nebojím se tmy“ a „Pozor na příšerky“
Klíčové kompetence:
-
komunikativní, k řešení problémů
Vzdělávací oblast:
-
jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět
JAKÁ JE TO POHÁDKA? O KOBLÍŽKOVI, O ČERVENÉ KARKULCE, O VELIKÉ ŘEPĚ
Termín realizace: únor
Pracujeme s knihou „Pohádky k povídání“, seznamujeme se s klasickými pohádkami, plníme pohádkové úkoly, soutěžíme a pracujeme ve skupinách.
Klíčové kompetence:
-
komunikativní, k učení, sociální, k řešení problémů
Vzdělávací oblast:
-
jazyk a jazyková komunikace, člověk a jeho svět
INDIÁNSKÉ PŘÍBĚHY
Termín realizace: březen
Povídáme si o indiánech. Kdo jsou a jak žili? Pracujeme s knihou „Příběhy malého indiána“.
Klíčové kompetence:
-
komunikativní, sociální, občanské
Vzdělávací oblast:
-
jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost, člověk a příroda
JAKÁ JE TO POHÁDKA? O SMOLÍČKOVI, O BUDULÍNKOVI, ZVÍŘÁTKA A LOUPEŽNÍCI
Termín realizace: duben
Pracujeme s knihou „Pohádky k povídání“. seznamujeme se s klasickými pohádkami, plníme pohádkové úkoly, soutěžíme a pracujeme ve skupinách
Klíčové kompetence:
-
komunikativní, k učení, k řešení problémů, komunikativní
Vzdělávací oblast:
-
jazyk a jazyková komunikace, člověk a společnost, člověk a příroda
NA NÁVŠTĚVĚ U MOŘE
Termín realizace: květen
Prázdninové povídání o tom, jak to vypadá u moře, co všechno se tam dá dělat, jací živočichové v moři žijí. Beseda je doplněna jednoduchými aktivitami a výtvarnou dílnou.
Klíčové kompetence:
-
komunikativní, k učení, pracovní
Vzdělávací oblast:
-
jazyk a jazyková komunikace, člověk a příroda